Nina Tika blijft! - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu Nina Tika blijft! - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu

Nina Tika blijft!

Door: Nina Tika

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2007 | Peru, Cusco

Vandaag is het precies 7 jaar geleden dat ik voor het eerst mijn koffer pakte om de wijde wereld in te gaan! Vandaag precies 7 jaar geleden dat deze grote zoektocht in mijn leven begon, niet wetende dat dit 7 jaar later zo eindigen in Peru! Precies 6 jaar geleden dat de magische Twin towers van het toneel afgeblazen werden, uit respect voor de overlevers van dit drama! In deze 6 jaar heb ik vele landen aangedaan... Thailand, Denemarken, Suriname, Chilli, Bolivia en Ecuador! Ook dit ging af en toe gepaard met ee plaatselijke ramp, waardoor ik af en toe de invloed van mijn aanwezigheid bevraag! Goed... ookal waren het allemaal letterlijke reizen met vliegtuigen e.d. de werkelijke reis heeft zich in andere sferen afgespeeld. En dat was waarschijnlijk het vinden van mezelf, en het letterlijk thuiskomen in mezelf! Niet alleen voelt Peru, de heilige vallei, als mijn thuis maar ik ben thuisgekomen... in mezelf.. Maartje, Martina, Nina Tika... in dit lichaam, in dit leven! IK BEN THUIS! Dus na 7 jaar reizen heb ik gevonden wat de komende reizen zal gaan kleuren, want ik ben nog niet klaar met de wereld... er is nog veel meer te zien en mee te maken! Maar alseerst het behalen van mijn diploma voordat ik weer vrij in de wereld kan vliegen en keuzen kan gaan maken!

Dus mijn missie afstuderen staat weer op het juiste pitje! Maar wil ik dit vanaf de zolderkamer achter mijn computertje gaan realiseren?? Dat was de grote vraag van de afgelopen week en het antwoord is: NEE! Naast het feit dat ik voel dat ik alle ervaringen van de afgelopen tijd als een solide basis in mezelf wil intergreren, weet ik dat deze inspirerende omgeving me de beste hulp kan geven in mijn missie ´Afstuderen´! DUS: NINA TIKA BLIJFT!!! Met een game plan: afstuderen! Goed... wat ik met deze woorden wil zeggen dat mijn koffer niet gepakt is en ik niet in het vliegtuig zit zoals gepland... maar: IK BLIJF! Niet voor altijd.. maar nog tot eind november! Ookal voelt dit als mijn thuis, ik heb nog wat andere zaken af te ronden voordat ik letterlijk mijn huis hier kan gaan maken, want daar is voor mij geen twijfel meer over mogelijk!

Goed... nu ik blijf en mijn gameplan heb geformuleerd ten aanzien van mijn afstuderen blijft er natuurlijk ook nog ruimte voor leuke dingen! Komend weekend ga ik met de Nederlandse vrouwen van het project waar ik vorige keer stage liep naar Bolivia voor een weekend. Op de grens met peru zal ik naar een portal gaan zoeken, een gateway naar een andere dimensie... interessant! Verder ideeen liggen nog niet vast maar een tripje naar de jungle is deze keer zeker niet uitgesloten, allemaal afhankelijk va de financiele situatie natuurlijk! Goed... verder het bekijken van alle ruines die ik vorige keer niet gezien heb en vooral om contact te maken vanuit een andere manier dan het fototoestel.... meditatie! De oude plekken hier behelzen zoveel energie dat ik daar meer over zou willn leren in de praktijk... dus dat behoort ook zeker tot de missie!

In het huis waar ik nu woon heeft zich een ware familie openbaard van allerlei bijzondere mensen, die om een of andere reden naar deze plek zijn getrokken op dit tijdstip. Het voelt bijzonder goed om hier ook mijn familie ver van huis te hebben, want familie is toch wel het grootste gemis in elke reis die ik heb genomen. Nu ik de theorie heb geinternaliseerd dat er geen afstand bestaat, en dat familie (levend of niet) altijd een onderdeel van mijn zijn is, kan ik gemakkelijker in het NU verkeren zonder verdriet over het niet hebben van mijn naasten! Want mijn naasten zijn altijd bij mij en ik bij hen! Lieve familie en vrienden: ik hou met heel mijn hart van jullie waar ik dan ook op de wereld verkeer! Nooit wordt jullie steun en liefde voor mij vergeten! Jullie zijn stuk voor stuk deel van al mijn reizen en heel belangrijk te benoemen! Bedankt voor het zijn van mijn familie of mijn vriend...... zonder jullie was het allemaal een stuk eenzamer verlopen in het leven, hahaha!

Goed... de site blijft dus nog wat langer toegankelijk voor reacties op de verhalen van Nina Tika en ik zal proberen wat meer foto´s te plaatsen om beter in de beleving te kunnen delen. Pisac is nog minder up to date dan Cusco... dus alles duurt hier eventje iets langer dan mijn geduld het soms kan dragen, hahaha! Tot snel weer...

  • 12 September 2007 - 08:52

    Eefje:

    hey zussie, ik wens je daar alle geluk van de wereld en weet zeker dat je je scriptie tot een goed einde gaat brengen daar. Ik vind het jammer dat ik je nog niet ga zien, maar ach diep van binnen weten we toch al lang dat jou plek in de wereld waarschijnlijk niet Nederland zal gaan zijn! Love you

  • 12 September 2007 - 10:23

    Nicole:

    hee Maartje,

    7 is een magisch getal! Goed dat je jezelf zo goed voelt! Veel succes met je scriptie, datkomt helemaal goed.

    tot November!!!

    xxx

  • 12 September 2007 - 12:13

    Hanneke En Willem:

    Hoi Maartje,
    We zijn blij dat je daar zo thuis voelt maar zullen je zeker gaan missen! het ga je goed en liefs van hanneke en willem

  • 13 September 2007 - 14:13

    Wanda:

    Hey Maartje,

    Ja hebt al wat afgereisd zeg!
    Wat een belevenissen daar in Peru en wat fijn dat je je daar zo thuis voelt. Geniet ervan en natuurlijk veel succes met je scriptie.
    Tot in November,

    liefs Wanda

  • 13 September 2007 - 14:38

    Renate:

    Klinkt heel logisch allemaal. Energie stroomt als water. Ben benieuwd naar je scriptie! Veel liefs, Renaat.

  • 14 September 2007 - 13:00

    Hanna:

    Lieve Maartje,

    wat fijn om dit soort berichtjes te ontvangen uit het verre Peru.
    Het lijkt me heerlijk om te kunnen genieten van de cultuur, mensen en natuur om je heen.
    Het gevoel wat ik krijg als ik jouw verhaal lees, bevestigd mijn wens om ooit weer mijn rugzak te pakken.
    Dit berichtje typ ik vanuit mijn nieuwe baan op het ROC in Breda, waar ik het heel erg naar mijn zin heb. De keuze voelde vanaf het begin erg goed en dat zie ik nu weer terug.
    Nina, veel fijne ervaringen en liefde voor de komende tijd toegewenst!
    x Hanna

    P.S: Met Carnaval ben je weer (even) thuis...?! tenminste, hoop ik.

  • 26 September 2007 - 15:18

    Karen:

    Hey lieve Maartje,

    Wat zie ik nou! Je blijft gewoon nog even. Ik ging ervan uit dat je al in NL was. Ik wilde je net gaan bellen, maar zat op internet dus wilde even kijken of ik sinds mijn laatste bezoek aan je site niet een verhaal had gemist. Wel dus haha! Je zit gewoon nog daar. Nou harstikke mooi toch, als je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan. Ik blijf je gewoon volgen via je site! Nou, dan bel ik je eind november wel ;-)

    Liefs Karen.

  • 28 September 2007 - 20:47

    Pasquale:

    Meissie! Leuk je nog even gehoord te hebben! Is het haren afknippen nog een beetje gelukt? Heel veel liefs en ik hoop echt tot november!!!
    Veel groetjes en liefs van je vriendinnetje!

  • 29 September 2007 - 15:15

    Myriam:

    Hey Maartje,

    Proficiat met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!
    Leuk je gesproken te hebben een paar dagen geleden. Esther probeert je vandaag nog te bellen.
    Groetjes, ook van Ton, en een hele fijne dag gewenst vandaag.
    Maak er wat moois van!

    groetjes en een dikke kus.

    Myriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 70382

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: