Increible energias - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu Increible energias - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu

Increible energias

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2007 | Peru, Cusco

Mandela's heet de bar waar ik deze bijzondere tekst van de muur heb getrokken. Een ode aan mijn vader in Afrika:

Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. We ask ourselves who am I to be brilliant, gorgeous, talented and fabulous? Actually, who are we not to be? You are a child of God. You're playing small doesn't serve the world. There is nothing enlighted about shrinking so that other people feel secure around you. We are born to make manifest the glory of God that is within us. It's not just in some of us, it's in everyone. And as we let our light shine, we unconsciusly give other people premission to do the same. As we are liberated from our own fear, our precence automatically liberates other.

Nelson Mandela, 1994

Nou, ik vind deze tekst zo alleszeggend! Bedankt meneer Mandela voor deze mooie woorden!

Cusco... de navel van de wereld. Oftewel de plek die alles met elkaar verbindt. Hoe bijzonder ben jij?! HEEEEL bijzonder voor mij. Misschien wel de mooiste onverwachte samenloop van omstandigheden! GEWELDIG! Hierbij een aantal foto's van de geweldige energieen die zich hier rondwanen in Peru. Met het blote oog niet te zien, maar met de onbevooroordeelde lens van de camara heel nadrukkelijk te bezichtigen. Mijn bijzondere spirituele reis zet zich voort en val van de ene ervaring in de andere! Machtig mooi! Nu alweer bijna 4 maanden van huis vandaan, nog 7 weken stage en een paar weken reizen en dit avontuur loopt ook weer op zijn einde! Moet er nog niet aan denken om afscheid te moeten gaan nemen van deze plek, van de mensen en vooral van de energieen! Ik denk dat het geen gedag wordt... maar een tot wederziens! Tot zover dit bericht.... over en sluit! Dikke kus vanuit hier!

  • 06 Februari 2007 - 20:52

    Maartje:

    Er komen nog geweldigere foto's maar de energieen van mijn computer willen op dit moment niet meewerken! Dus het wordt later.......

  • 06 Februari 2007 - 23:34

    Papa:

    Nelson Mandela, een van de GROTEN van deze aarde.
    Onlangs benoemd tot erelid van Amnesty International.
    In zijn toespraak zei hij o.a. Armoede is niet iets vanzelfsprekends, het is het resultaat van angst, angst van diegenen die bang zijn in hun overvloed te delen.

    Deze man heeft 26 jaar in gevangenschap gezeten omdat hij geloofde in de strijd voor de vrijheid, de strijd tegen de apartheid, die hier in Zuid-Afrika nog altijd voelbaar is.

    In het apartheidsmuseum hier in Johannesburg wordt een indrukwekkend beeld gegeven van deze strijd. En ik schaamde me een Nederlander te zijn. Ooit trok de Nederlander Jan van Riebeeck met een aantal volgelingen naar de Zuidkaap om er een nederzetting te stichten. Zijn - en hun - nakomelingen hebben niet de fraaiste geschiedenis geschreven.

    Dit zijn de energie-en van Zuid-Afrika, van Zuidelijk Afrika.

    Lieve Taartje, je berichtje maakten weer even de traantjes los, het wordt de hoogste tijd dat we elkaar weer eens in de ogen kunnen kijken. Enzo ...

  • 10 Februari 2007 - 18:22

    Rachid:

    Hallo,prachtige woorden.
    Ik moet daar zeker uit leren.En hele mooie foto's.
    Ben erg trots dat ik je ken en een vriend van je ben.Nog een goeie tijd,meid!dikke kus.

  • 12 Februari 2007 - 10:57

    John:

    Hoi Maartje,
    Dat muurbericht doet me denken aan een boek en de literatuurkritiek waar ik zo tussen de regels mee bezig ben. Het blijft een ervaring rijker !
    Kusjes John

  • 22 Februari 2007 - 14:14

    Karen:

    Hoi Maartje,
    Altijd weer een feest als ik deze site bezoek en er staat weer een nieuw avontuur! Wat zie ik nou, heeft het gesneeuwd!?
    Ik heb laatst een heel eng verhaal gehoord over die lichtbollen die op foto's te zien zijn...als het volgens jou positieve energieën zijn, dan ga ik vanaf nu uit van jouw verklaring ;-)

    Geniet van alle avonturen die er nog gaan komen!

    Liefs Karen.

  • 27 Februari 2007 - 15:39

    Renaat:

    Lieve Maartje op de Weg van het Licht! Fijn dat je zo opgaat in het genieten van het bijzondere, spirituele Cusco!
    Ik geniet hier achter mijn PC hardop met je mee. Echt prachtig! En ook al is het voor jou bitter sweet,
    ik kijk erg uit naar een verlicht wederzien met jou...
    Veel liefs , Renaat

  • 28 Februari 2007 - 21:05

    Eefjr:

    hoe meer moois ik zie en lees, hoe meer ik je mis... xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 70456

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: