Buen viaje - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu Buen viaje - Reisverslag uit Cusco, Peru van avonturier - WaarBenJij.nu

Buen viaje

Door: Martina

13 April 2007 | Peru, Cusco

Halekes vanuit het zonnige Mancora, ongeveer 4 uur verwijderd van de grens met Ecuador! Na ongeveer 20 bussen, 2 treinen, 6 combi´s, 8 taxi´s, 5 motortaxi´s, 1 zandbuggy, een boot en 8 hotelnachten zijn we van Machu Pichu in Mancora aangekomen. Vanuit Cusco naar Machu Pichu, terug naar Cusco voor de lading rotzooi die je in een korte tijd verzamelt!

Machu Picchu op de toeristische manier bekeken... gewoon met de trein! Het is echt belachelijk hoe duur dit tripje was! Voor 2 uurtje in de trein betalen buitenlanders 50 dollar, terwijl Peruanen 10 sol betalen (ongeveer 3 dollar!!) Maar Machu Picchu was echt heel indrukwekkend! Immens groot en op flinke hoogte! Heel bijzonder om daar rond te dwalen! Maar de volgende keer toch liever lopend want de natuur is echt prachtig!

Vanuit Cusco naar Arequipa (omdat er geen directe bus te vinden was) om vervolgens door te reizen naar Nazca. In Nazca hebben we een blik op kunnen vangen van de mysterische Nazca lijnen. Lijnen op een uitgestrekt woestijngebied met de meest opvallende figuren. We hebben de handen, de boom en een vogel vanaf de mirrador kunnen bekijken. Echt bizar!

Van Nazca naar Ica, waar het paasfeest wel erg veel waarde heeft! Een immense Jezus aan het kruis werd door de hele stad gedragen, gevolgd door honderden mensen met kaarsen en bloemen. Dit ging de hele avond en nacht zo door! Echt bizar om mee te maken! De volgende dag naar het paradijsje Huaycachina. Echt een kleine lagoon in de middle of the desert! Prachtig en het zonnetje maakt alles nog heerlijker! In een zandbuggy een uurtje door de desert gecrossd! Echt super... overal zand!

Van Huaycachina terug naar Ica om vanuit daar naar Pisco te reizen. In Pisco boeken we een boottripje naar Paracas. Het tripje valt erg tegen, maar de dieren zijn geweldig. Op het strand loopt een legioen aan pelikanen. Een eiland in het water wordt bewoond door miljoenen verschillende soorten vogels en de klapper: honderden zeehonden. Dit was echt geweldig en ze kwamen erg dichtbij de boot! Vanuit Paracas weer terug naar Pisco (waar we de avond van te voren natuurlijk een Pisco hadden gedronken) en vanuit daar een bus naar Lima. In Lima struinen we rond totdat we een bus naar Trujilo kunnen nemen. We bekijken de stad vanaf een mirrador, de lijkt ie nog immenser dan ie al leek!

In Trujilo nemen we een combi naar Huachaco. Een klein visserdorpje direct aan de zee. Aangezien het weer niet super zonnig is struinen we eerst een dagje rond in Trujilo. De volgende dag eten we een hapje op het strand en de zon laat dit keer van zich zien! Na een duikje in de zee en een tukje op het strand gaan we de ruines bekijken. De ruines van Chan Chan, echte immens grote ruines, waarvan het gootste gedeelte weggespoeld is. Maar het deel wat er nog is, is erg bijzonder! Vooral de grote maakt veel indruk!

Na nog een nachtje in Hauchaco gaan we weer de bus in! Vanuit Truijlo reizen we naar Chiclayo, waar vanuit we eigenlijk meteen door willen naar Mancora, maar dat wil niet lukken. Na een bezoekje aan de plaatselijke markt rijden we naar Piura. In Piura blijven we een nachtje hangen om de volgende dag naar Mancora te rijden. Hier zijn we dus gisteren aangekomen en het is echt een paradijsje hier! Het is tevens een klein vissersdorpje met een heerlijk uitgesterkt strand... een grote heerlijkheid! Buin word ik helaas niet... eerder rood en geen tijd om echt te bruinen! Maar goed, wel om te genieten!

Vandaag rijden we door naar Tumbes en dan zijn we heel dichtbij de grens. Vanacht nemen we een bus naar Machala Ecuador... dat is het vierde land wat bijgeschreven gaat worden in mijn paspoort! Wat een avontuur!

Goed.... ongeveer 2 weken in Ecuador en daarna ga ik Peru weer in om vanuit Lima weg te vliegen. Ondanks ik een tussenstop maak in Guayaqil, is het niet mogelijk om vanuit daar terug te vliegen naar Madrid! Maar goed.... heb ik nog even een momentje om afscheid te nemen van Peru!

Nou... binnenkort meer uit Ecuador! En dan zal ik dit verhaal vergezellen met foto´s! Vanuit Mancora een dikke kus en tot snel allemaal in NL!!!!!

• 14 April 2007 - 09:10

Nog maar 3 weken!

• 14 April 2007 - 21:01

Hanna:

Heey Maartje,

Wat een geweldige avonturen heeyz! Ik ben echt jaloers! :( ik zou graag weer op reis gaan!

Hier in Nl alles ok. Het is extreem warm voor de tijd van het jaar. Ik ga morgen gewoon zonnen en zwemmen! En dan is het nog niet eens koninginnedag geweest!

Ik ben hier nog steeds bezig met mijn LIO-stage en bezig met de scriptie!
    4 mei ga ik hem inleveren!! (het concept) en dan ben jij weer terug!!
    Frauk en ik hadden het er toevallig afgelopen vrijdag op het Fontys nog over.

We spreken snel een xtje af! kun je in mijn huisje komen kijken..of een borrel op de heuvel pakken :)

Geniet van je laatste weekies!
    x Hanna

• 16 April 2007 - 14:34

Papa:

Ik word al moe alleen al bij het lezen van je verslag.
    Dat wordt afzien straks terug in NL.

Geniet nog maar lekker.

En, naar Machu Pichu gaan we samen, lopend ...

• 16 April 2007 - 15:40

Olga:

Lieve Maartje, je beland van het ene paradijsje in het volgende, zo te lezen. Goed zo! Geniet ervan! Dikke x Olga.

• 16 April 2007 - 17:22

Nicole:

hee maartje,
    klinkt allemaal gaaf man.... wel veel reizen.. lange ritten, maar allemaal de moeite waard, lijkt me! Geniet nog even van je vakantieweekjes..... en dan zien we elkaar snel weer. Gezellig!

Grt dikke kus nicole

• 17 April 2007 - 19:48

Renate:

Gezellig dat je binnenkort weer in de buurt bent, ook al was je zo ook steeds redelijk dichtbij... Verder weinig te wensen daar zo in het Zuidamerikaanse lijkt me! Zelfs slaapjes op het strand - het idee alleen al is gelukzaligmakend!!! Neem het er dus nog maar flink van Maart!
    Veel liefs, Renaat.

• 18 April 2007 - 15:43

Faisal:

Zoals ergens vorig jaar een keer beloofd zou ik je avonturen lezen een berichtje achterlaten.

Bij deze dan en ik zie je gauw weer

• 18 April 2007 - 20:28

Fraukje:

Hey hallo Avonturier!
    Wat een spannende verhalen toch allemaal weer, en het wordt alleen maar spannender!
    Fijn te lezen dat je het naar je zit hebt! Ik kijk uit naar je thuiskomst, kunnen we weer lekker een wijntje drinken in de achtertuin, hhmm!
    Tot snel!
    Dikke kus

• 19 April 2007 - 10:37

Beppie:

Geniet nog maar intens van Ecuador.
    Thuis wordt het, denk ik, afkicken!
    Prachtige belevenissen!

NOG MAAR 2!!!

• 25 April 2007 - 19:56

Wanda:

Hey Maartje,

Je maakt weer een super reis! Geniet van je laatste weekje daar!

Tot snel in Tilburg,

Liefs Wanda

• 28 April 2007 - 08:30

Sofia:

Jeminee wat gaat de tijd toch snel.... nu is het nog maar 1 week!

Dikke kus

• 29 April 2007 - 12:15

Myriam:

hey avonturierster,

Ik geniet van al jouw mooie verhalen!!!!
    Als je nog maar kunt wennen in Nederland.
    De temperatuur is op dit moment erg goed, dus je valt niet in zo'n klimaatshock als toen je uit Suriname kwam, maar toch!.

Hoop je heel snel weer te zien als je weer in Nederland bent.

Groetjes,

Myriam ( en de rest natuurlijk)