Viva Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van avonturier - WaarBenJij.nu Viva Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van avonturier - WaarBenJij.nu

Viva Ecuador

Door: Aventurera

Blijf op de hoogte en volg

01 Augustus 2007 | Ecuador, Quito

In enkele uren zal de reis terug naar Cusco beginnen. De dagen in Ecuador zijn voorbij gevlogen! Het weer is geweldig! Zon, zon, zon en af en toe een flinke bui! Ik geniet als een godin in Ecuador! Van de zon, van de natuur, van het leven, de mensen! Dit heb ik allemaal wel gemist! Ecuador is nu niet overschaduwt door de ervaring in Peru. Nu krijgt Ecuador de eerste kans en het is alles waarop ik gehoopt had! Voornamelijk de natuur, de vele bomen, de bergen, de rivieren, de watervallen, de enorme ruimte.... GENIETEN! De mooiste foto´s maak ik van de natuur, overweldigend keer op keer!

Toch was het tot op het laatste moment erg spannend! De reis naar Zuid Amerika leek even niet door te gaan... ik had nog 10 minuten om me op Schiphol naar de gate te haasten! Met alle spullen... ai... gelukkig was ik op tijd en hoefde de Nutrimetics niet uit de tas! Er mag namelijk niet meer dan een aantal mm aan vloeibare mee in de handbagage! Ik zat zelfs eerder in het vliegtuig dan de mensen die zich wel op tijd bij de checkin hadden gemeld! De reis kon beginnen....

In 12,5 uur was ik in Lima en daar moest ik grote moeite doen om mijn backpack het juiste vliegtuig in te krijgen! Gelukkig is mijn spaans verbeterd en het voelt heerlijk om me er weer in te vertoeven! Na een paar uurtjes wachten, vliegtuig naar Quito, waar we in 2 uur aankwamen. Taxi naar een backpackers hostal, die ik nog kende van mijn vorige trip! Mijn vertrouwen werd de hele dag al op de proef gesteld! Gelukkig kwam de taxi terug... met een tasje wat ik was vergeten! AI!!!! Goed, nog even gebabbeld met mijn redder in nood van het packpackers hostal! Daarna bovenin het stapelbed... heerlijk om de benen weer uit te kunnen streken!

Volgende dag heerlijk in het zonnetje zitten mediteren voordat ik een douche nam en mijn ontbijtje ging nuttigen! Ik wist ookal precies waar ik heen wilde... hahaha...dat is zo leuk! Daarna de bus in om naar Shell af te reizen... ongeveer 5 uurtjes!Alles liep zo ontzettend soepel en vanzelf, dat ik niks anders kan dan dit vertrouwen te behouden! De verassing was geweldig... niemand geloofde dat ik er was! Ik moest mezelf ook steeds knijpen! Het klopte weer zo met mijn gevoel, zoals de eerste keer dat ik voet zette in Cusco!

De dagen daarna wist ik ook precies wat ik nog wilde zien, meemaken, eten, drinken, kopen.... hahahaha... en natuurlijk allemaal in het spaans! Lekker in de hotsprings gelegen, in de mooie natuur gewandeld, meditaties met de natuur.... En natuurlijk help ik een handje mee in het internetcafe van Victor... wat nu ook een eetcafe gaat worden! Hij woont boven deze gelegenheid en dat beviel me zeker wel! Heel mooi en ruim.... alleen wel aan een drukke weg en huizen zijn hier minder goed geisoleerd. Kortom op allerlei plekken van het huis is het open.... heerlijk zo´n leven!

Nu staat de backpack weer gepakt en zien we op tegen weer een afscheid! Over een paar uurtje de bus terug naar Quito en vanuit daar proberen rechtstreeks naar Lima te reizen! Hopelijk kom ik dan zaterdag aan in Cusco maar waarschijnlijk wordt het zondag! Bus in bus uit... JOEHOE... heb er nu al zin in?????!!!!

Ben erg benieuwd hoe ik me zal voelen als ik weer voet zet in de navel van de wereld. De initiatie zal op maandag en dinsdag in Pisac plaatsvinden. Vooraf zal ik de shamanen ontmoeten om te bekijken of ik klaar ben! Maar ik weet dat hun weten dat het tijd is.... tijd om de reis voor te zetten! Kan niet wachten.... en toch ook wel! YIN YANG!

Muchos besos de aqui y hasta luego! Aventurera, soy yo!

  • 02 Augustus 2007 - 18:25

    Bram:

    De navel van de wereld... Toch jammer dat ik je het nieuwe boek van Paolo Cuelho niet mee heb kunnen geven. Dat ligt straks thuis op je te wachten, als ik tenminste nog in Goirle kom. Vast wel! Succes met alles zussie!

  • 04 Augustus 2007 - 19:31

    Avonturera:

    Nou... alvast wat foto´s om een beetje beeld te krijgen van wat ik allemaal zie! Ik ben nu in Lima.... zit al twee dagen in de bus en nog 1 dag te gaan! Over een half uur vertrek ik naar Cusco en daar kom ik morgenochtend aan! Dan heb ik het wel even gehad met die bussen, hahahaha! Goed... morgen ga ik meteen door naar Pisac want maandag start de initiatie al! Dit duurt twee dagen.... dus waarschijnlijk darna meer nieuws! Hasta luego!

    BROER: hoe heet het nieuwe boek van hem... kan het ook in het spaans proberen te lezen! Ze verkopen namelijk veel boeken hier van hem! CHAU!!!!

  • 04 Augustus 2007 - 20:04

    Nicole:

    he lieve maartje,

    wat ontzettend gaaf dat je "zomaar" terug bent gegaan! Al weet ik niet alles, zoals je schrijft laat al blijken dat je er goed aan doet. Je knlinkt heel gelukkig en vol goede moed!
    Heel veel succes maandag en dinsdag! En de rest van deze reis. Ik ga je zeker in de gaten houden.....

    xxx Nicole
    (ps wat houdt het precies in, initiatie van het tweede niveau? Ben er wel zeer benieuwd naar en geïnteresserd in ook).

  • 05 Augustus 2007 - 19:05

    Nathalie:

    Hoi Maartje,

    Geweldig om te lezen dat het je zo goed gaat. Goed dat je naar je gevoel en de sterren geluisterd hebt. Geniet....en pas op voor blauwe mannetjes! Ik mis je wel hoor.

    Hasta la basta.

  • 05 Augustus 2007 - 22:50

    Aventurera:

    Oke... nou ben nu naar drie dagen in de bus te hebben gezeten aangekomen in Cusco! Nog een uurtje in de bus en dan ben ik in Pisac en dan gaat de spirituele reis verder! Ik voel me weer helemaal thuis en op mijn plek... weet precies waar ik wat moet halen... en het voelt alsof ik nog nooit ben weggeweest! Een bed vanavond dat klinkt mijn rug en mijn benen niet slecht in de oren! Goed.... het volgende bericht vanuit hier zal een uitgebreidt verslag zijn van de komende dagen in Pisac! Ik ben heel benieuwd wat deze reis me weer allemaal gaat brengen.... zoals ik al iedere keer zeg: IK BEN ER KLAAR VOOR! Tot later!

  • 09 Augustus 2007 - 13:30

    Rian:

    hoi Maartje,
    Geweldig dat je weer terug bent gegaan naar Peru. Ik hoop dat je zal vinden wat je zoekt voor je verdere leven. Succes met alles wat je daar doet.

    ik mis je vrolijke lach op De Spie

  • 11 Augustus 2007 - 02:26

    Aventurera:

    Lieve Rian: bedankt voor je lieve berichtje! Ik mis het geven van een lach aan de Spie! TOT SNEL ALLEMAAL!

    De reis heeft me meer gebracht dan ik ooit had kunnen verwachten, ooit had kunnen bedenken met mijn hoofd, dus het is maar goed dat ik vanaf dit moment alleen nog maar met mijn hart denk!

    Ik dacht twee dagen te blijven op Paz y Luz in Pisac.... maar dit zijn er meer geworden! Er gebeuren heel veel mooi dingen met bergen, rivieren, stenen, de zon, de sterren.... Ik denk soms echt dat ik gek wordt, hahaha! Dus misschien heeft Amarant nog een bedje voor me.....

    Als ik weer op aarde beland dan zal ik uitgebreidt berichten met foto´s op de site.... nu wil ik nog even tussen hemel en aarde blijven zweven hahaha!

    Het belangrijkste is: ik hou van jullie allemaal!

  • 13 Augustus 2007 - 10:42

    Faisal:

    Hoi Maartje,

    Ik vind die foto's van je wel weer erg stoer hoor. Hoop er gauw meer te zien.

    Een goede reis en tot gauw.

    PS: vergeet Natacha niet mee terug te nemen.

    Grts,


  • 14 Augustus 2007 - 09:21

    Mandy :

    heey maartje
    kei leuk om al je verhaaltjes te lezen en je foto's te bekijken! Nog super veel plezier !! Geniet ervan!

    groetjes Mandy spie 8

  • 08 Januari 2008 - 00:56

    Mdv & Vaet:

    en el rio alpayacu...momentos pero ahor a muy pronto me olvidastes vaet pero yo no y no lo hare

  • 08 Januari 2008 - 00:59

    Vaet & Vaet:

    enel rio alpayacu muy lindo

  • 14 September 2009 - 17:54

    Kory:

    se me cae uan lagriam al piso por mirar esto qaue aun tienes como recuerdos aqui...¿por que te fuistes dejandome asi?.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 70457

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: